بارش برف و باران در ارتفاعات کشور، از کوهنوردی بپرهیزید

به گزارش مجله جگوار، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان و ارتفاعات کشور اظهارکرد: طی روز پنجشنبه (7 دی) فعالیت تدریجی سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، بخش هایی از ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی بعلاوه ارتفاعات البرز و خراسان شمالی، افزایش ابر و مه آلود شدن همراه با کاهش دید افقی و عمودی، برخی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

بارش برف و باران در ارتفاعات کشور، از کوهنوردی بپرهیزید

وی اضافه نمود: شدت بارش ها طی عصر و شب پنجشنبه برای ارتفاعات البرز به ویژه البرز مرکزی و غربی مورد انتظار و با وزش باد شدید و کولاک همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: صبح تا ظهر آدینه(8 دی) نیز تداوم بارش برف و باران و وزش باد شدید در البرز غربی و ارتفاعات خراسان شمالی، وزش باد، گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی در سایر منطقه ها کوهستانی کشور است.

وی بعلاوه درباره شرایط جوی ارتفاعات تهران نیز گفت: در ارتفاعات شمال تهران نیز طی روز پنجشنبه آسمانی نیمه ابری و وزش باد شدید، به تدریج تا اوایل صبح آدینه در قله های مرتفع مه آلود و بارش ملایم برف پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه اظهارکرد: در منطقه های که بارش برف و باران پیش بینی شده، فعالیت های کوهنوردی مخاطره آمیز است. در منطقه ها شامل حجم برف مناسب، حتما از مسیرهای صعود زمستانه تردد گردد بعلاوه با توجه به کاهش دما به ویژه در نیمه شمالی کشور جهت صعود و شب مانی از تجهیزات زمستانه مناسب استفاده گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2344

به "بارش برف و باران در ارتفاعات کشور، از کوهنوردی بپرهیزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در ارتفاعات کشور، از کوهنوردی بپرهیزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید